95. Vsem iskrenim
iskalcem v razmislek 3/4
O tem, kje nas hudič
zagotovo ujame
Dva različna detajla: eden nas vodi Domov, drugi pa v večno ujetost.
28.10.17, sob.
Danes sem mislil zaključiti to serijo zapisov, a sem
spoznal, da moram dodati še en pred-uvod v zadnje sporočilo v naslednjem tekstu.
Danes bomo opisali mistiko vseh mistik, in hudič se bolj kot vsega boji
razkritja teh podatkov. Vendar je lahko miren, kajti človeški rod je tako NEUMEN,
da celo najvišji kandidati za svetost padajo v njegove kremplje. Zakaj? Zaradi napačne
koncentracije in ne-skromnosti.
Pravzaprav ne gre le za hudiča, ampak tudi določena bitja
vesolja in Zemlje, ki sovražijo človeka in ga imajo kot mi piščance na farmi -
v ujetništvu in za zakol. Zakol v njihovem svetu pomeni IZČRPATI NAŠO DUŠO in
jo ujeti v svoje verige ZA ZMERAJ. To se dogaja vsak dan.
Ne bom povedal vsega, ampak samo del, in že od tega vas
bo groza. Na kratko:
- Ko se človek očiščuje sveta,
skozi duhovno askezo vere in Ljubezni do Gospoda, se mu povečuje
duhovna/psihična zbranost.
- Ta zbranost je izjemna.
Narašča z molitvijo in umikom.
- Človekovi duši sovražne sile
poskrbijo, da svojo koncentracijo iz Boga in Njegovih svetih silom prilike
prenesemo na detajle materialnega sveta.
- Takrat postanemo uspešni v
nekem MATERIALNEM DELU. To delo nas zaradi ZAPLETOV, za katere skrbijo očem
nevidna sovražna bitja (v krščanstvu hudič), še bolj sili, da nenehno mislimo
le še nanj.
Takrat smo ujeti, pa četudi smo pred tem bili že
svetniki. Nebesa so za nas odtlej nedosegljiva. Lep primer tega je sveti Frančišek.
Ko je slišal Gospodov stavek, naj obnovi Njegovo Cerkev, ga je razumel napačno,
in začel se je koncentrirati na skalovje in zidavo. Ker se je ob zidanju tudi
postil, je moral uporabljati še večjo koncentracijo duha, da je lahko sploh
delal. Vendar ga je Gospod te zablode rešil s tem, da mu je skozi molitev dal
pravo smer: naučiti Cerkev/vernike pravilne
usmeritve njihovega duha. Seveda mu v tem ni uspelo, kajti hudičeva sila je
za polovičarje enostavno prevelika, in zato je proti koncu zbežal od svojih
'frančiškanov' in na sveti gori jokal:
''Ljubezen ni ljubljena, Ljubezen ni ljubljena!''
In umrl, ter šel v
nebesa. A je tako še danes: Ljubezen z Gospodom in do Njega ni ljubljena.
Kaj pa je
ljubljeno?
Po zvitosti paralelnega
sveta, ki je lovec na človeške duše, lovi pa jih s pomočjo mastne vabe: lepih
materialnih DETAJLOV, človek dandanes ljubi njemu všečne privlačne detajle,
kot smo jih videli v prejšnjem čivku na fotkah iz samostana. Drugi detajli so:
lepa ura, pametni telefonček, dober avto, žensko-moško telo, denar, lepa
zgradba, čast, moč in oblast; potem pa še serija: reševanja vsakdanjih težav,
nenehna popravila, nenehno iskanje nečesa, nesmiselni prepiri, vojne,
malenkostnost, kapricioznost, prefinjenost, trmoglavost glede svojih zahtev,
občutek, da smo nekaj več, pomembni, izbrani …
Vse to so hudičeve zanke, KI NAS ZAGOTOVO nenehno lovijo
in zagotovo polovijo in podavijo. Edina rešitev iz njih je naslednja:
1. Natančen
nenehen (vsakodneven) študij Jezusovega življenja na Zemlji in študij
življenja Njegovih največjih svetnikov,
2. nenehna
molitev z Ljubeznijo do Gospoda,
3. odpovedovanje
in zavrnitev vsega materialnega, kar bi od nas zahtevalo veliko angažiranost,
4. odpoved
in zavrnitev vsemu, kar je le malo nad osnovno mero preživetja telesa in
zdravja,
5. nedruženje
z ljudmi, ki jim te zapovedi ne pomenijo nič, ampak stremijo za lastnim čutnim uživanjem,
pa četudi v 'imenu Boga'.
Kaj nas torej lahko reši?
Sveti Anton Puščavnik je dejal, da nas reši samo PONIŽNOST. In nič drugega. Ker
ponižnost v sebi vsebuje tudi SKROMNOST in POTRPEŽLJIVOST, so to duhovna
orožja, s katerimi se ubranimo NENEHNIH NAPADOV bitij in sil, ki ne služijo
Bogu, ampak so Mu uporna. Teh bitij je polno vse vesolje in vsa naša okolica.
In pritihotapiti se želijo tudi v našega duha. In se.
Osnovna
diagnoza stanja
Kateri so prvi znaki, da smo hudo zalezovani - pa naj smo
začetniki, trdni verniki ali že svetniki? Od danes naprej boste lahko sami
diagnozirali, kako blizu so vam že ti 'hudiči'. Njihov namen je ukrasti našo energijo, ki je sicer
namenjena za hojo po Poti Domov - služenju Gospodu z Ljubeznijo. Vse se začne,
ko naša zbranost naraste. Večja je naša sposobnost koncentracije, uspešnejši
smo v življenju. In ker se koncentriramo na skrajne detajle materialnosti, te
zle sile skrivaj uspejo 'ukrasti naš um', in mu šepetati nespodobna povabila. Nespodobna
povabila povečujejo našo slo, pohlep in napuh. Neumnost torej. Mi mislimo, da
so to naše ideje, v resnici pa so ideje samega hudiča. Začnemo poslušati drugo
ptico naše duše, oziroma ona posluša samega peklenščka. Prvo ptico, Boga v sebi, pa preslišimo. (Beri čivk št. 87.) Začne
se padec proti peklenskim stanjem duha in tudi telesa.
Prva diagnoza, da gre nekaj hudo narobe, je torej, ko se
zavemo, da je naš um ujet v skrajno
koncentracijo na nekaj od tega sveta: alkohol, mobilni telefon in fejsanje na njem, denar, spolno strast, bojevitost in prepirljivost, lažnivost, POHLEP,
zavist, žuranje, lepota telesa in imetja, sladokusje … Lahko opazimo, da smo se
v neke stvari od tega popolnoma vrgli, in da nam jemljejo 80-100% naše
pozornosti. To je znak, da ne služimo Gospodu, ampak sebi in hudim duhovom. Če pa
se to stanje še stopnjuje, začnemo služiti hudiču osebno. Koliko je vernih
ljudi, ki so vsak teden pri maši in vsak dan molijo, a so od hudiča! To se
jasno vidi po obnašanju in po videzu njihovih duš.
Druga diagnoza je še bolj indikativna: sanje. V sanjah
lahko opazite, da so skoncentrirane na
en sam detajl, ki se zna ponavljati prav vso noč: recimo da iščemo nek
nesmiseln predmet, ali ga popravljamo ali ga občudujemo. Lahko iščemo neko besedo
ali navodilo, ki smo ga 'izgubili'. Skratka: absolutno smo zbrani le na nek droben nepomemben detajl. V sanjah je videti pomemben, zjutraj pa se čudimo,
kakšna bedarija je vse to. To je znak, da nas hudič oblega z vso silo: ves dan
in vso noč. Ker imamo nekaj energije in moči, nam jo želi preusmeriti od
Gospoda v greh in k sebi. Naša duša postane objedena, in nima več sile, da bi
hodila za Gospodom.
Rešitev - tretjič
Je le ena:
- Svoj
um, svojega duha, neomajno usmeriti na Gospoda, ki je Jezus Kristus. Lahko tudi
na Njegovo mati, sveto Marijo, in na kakega nam prisrčnega svetnika. Nenehno
razmišljati o njihovem življenju na Zemlji in v nebesih. In kadar je le mogoče
klečati ali ležati pred Njimi, ter jih prositi Usmiljenja in zaščite.
-
Ponikniti v skrivnost TIHE MOLITVE. Glasna molitev je primerna le za uvod, da
nam pripravi duha. Enako velja za petje. Če pa je naša molitev vedno le glasna
ali pojoča, nam postane materialni umetelni
DETAJL, izza katerega naš um zlahka še vedno služi hudim duhovom ali celo črnemu.
Kar sem zdajle napisal je najvišjega pomena, a o tem ne sprašujete župnikov,
ker ne vedo o tem NIČ. Vedo pa veliki svetniki/svetnice.
- Zbrati
se na detajle Njegove podobe, a v duhu razmišljati o Gospodu, ki je bil človek
in je hodil po Zemlji, ter o Njem v nebesih, kjer je troedini Bog. Detajli Božjih podob postanejo Živi Bog, če
smo sami resnično v transcendentnem stanju duha, sicer pa so lahko orodje
črnega, da ujame našo pozornost na svoj skrivni mlin. Površno romarstvo in površno
čaščenje torej ne prinašata nobenega duhovnega blagoslova. Enako je z
evharistijo: Gospod iz takih ust pobegne trenutek zatem, ko je bil vanje
položen.
- Odločiti
se živeti skromno, s čim manj posvetnih prijateljskih stikov in imetja - samo toliko,
kolikor potrebujemo za svoje preživetje ta mesec in za Delo za Gospoda.
Zanimivo: hieronim je fotografiral isti detajl, kot smo ga objavili že dolgo pred njegovim romanjem: KLIKNI.
Od kje dobiti moč, da živimo tako, pa v naslednjem
tekstu. Kot pa lahko vidimo iz življenja naše Cerkve, Cerkva in religij, te
moči za skromno življenje NAVKLJUB možnosti obilja NI, zato tudi mnogi najvišji
kleriki (ki se imenujejo npr. celo 'sveti oficij' v Vatikanu), v resnici, kljub
Božjim oblekam, služijo le sebi in hudim duhovom. Četudi se zapro v samostane,
jim ne uplahne želja po lastnem ugodju, denarju, čutnem uživanju in napuhu
večvrednosti. V tej mešanici svetega in hudičevega upajo na življenje v
nebesih. A nebesa niso tako poceni: Gospod nam daje Svoje srce in Svojega Duha,
ko Mu mi podarimo svoje CELOTNO SRCE IN DUHA. In telo. Gospod rad menja srca, a
le s tistimi, ki imajo celotnega le Zanj. Če pa potem pademo hudiču v roke, in
njegovim detajlnim trikom, pa seveda Jezusovo srce spet izgubimo, kajti Gospod
ni hinavec in ne podpira hinavščine.
Zdaj pa v tem duhu še enkrat na kratko ošinimo tiste
umetelne mize v samostanski jedilnici, pa luster, lože in strope, pa celo
jedilno posodje, in videli bomo, da sami najbrž nismo nič boljši, le da so naši
detajli lahko drugačni. Lahko so to strgane kavbojke za 300 evrov, lahko so to
selfiji na telefonu za 500 evrov, lahko je to vsakodnevno pleskanje obraza,
lahko je to 'kosmata muha' na naši bradi ali pa maistrovi brki ali posebna frizura,
s katerimi se ukvarjamo vsak dan. Sem prav tako spada vsa ženska sofistikancija
podobe, za katero pa moška ne zaostaja več. Naš hieronim je omenil moške, ki so
vsi 'nagvircani', kar pomeni pobriti, maziljeni in nadišavljeni, ter v posebne
cunjice vpeti. Ko pa še del duhovščine vidiš v podobnem stilu, naj ti je jasno, da te hudič lovi 100 na uro. Beeeežiii
od tammm!!
Ljubi Gospod, ležeč pred Teboj Te rotim: Usmili se
nas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kajti ko padejo prvi, padejo tudi drugi in tretji. In
le svetniki se lahko rešijo. Torej se nas reši prekleto malo. Stisni torej
primež nad nami; lomi, če je potrebno, ker nas Ljubiš. Amen.
94. Cerkvi malo v razmislek 2/4
O skromnosti in koristnosti redovnih skupnosti,
ki so temelj krščanstva
ki so temelj krščanstva
25.10.17, sre.
Sem bil navdahnjen še drugi del dodati. Še vedno govorimo
o težavah Cerkve, o preživetju, o preživetju redovnih skupnosti, ki so TEMELJ in HRBTENICA Cerkve, ker ko oni
usihajo, usiha krščanstvo. Ta Jona od bede bo zdaj podal kak predlog, po Duhu
darovan, potem pa kako koji mili moji. Gospod
daje PRILOŽNOST.
TUKAJ si oglejte prispevek o današnjem samostanu v
Stični. Je prav toliko star, kot tisti v včerajšnjem linku, ki ga zapirajo: 900
let. Morda bi si ogledali šele potem, ko do konca preberete današnji tekst, da
boste potem BOLJE VIDELI?
Dva problema
današnjega samostanstva in Cerkve na splošno
Zelo na kratko:
1. Svetna nekoristnost redovništva.
2. Prevzetna bahatost redovništva.
Prvi problem je stvar današnjega sveta in neiznajdljivosti posvečenih.
Drugi problem pa je velik greh, ker se gre za potuhnjen
napuh, ki prinaša hudo kazen: propadanje.
Vzel sem listek in si zapisoval besede stiškega meniha:
Stičenska skupnost je prinesla veliko koristi narodu skozi poučevanje:
- umnega kmetovanja,
- krčenja gozdov,
- čebelarstva,
- vinogradništva,
- novih kultur v sadjarstvu,
- šolsko izobraževanje
(+filozofija, teologija, glasbeni študij), ter
- poljedelsko revolucijo
železnega pluga,
- preprodajanje železnega
kmečkega orodja …
Kot vemo, je bil najpriljubljenejši stiški opat vseh
časov pater Simon Ašič, ker je bil zeliščar.
Kaj smo se do sedaj naučili: preživetje samostanov po
vsem svetu in vseh religijah je možno le, če neposredni okolici nudijo POVSEM
MATERIALNE USLUGE. Enako kot vsaka trgovina na vasi ali v mestu. Takšen je pač
zakon narave in religije, ki še vedno spada v družbo skupaj z ekonomskim razvojem, čutnim uživanjem ter željo po izogibanju trpljenju.
Ker je religija še vedno pretežno MATERIALISTIČNA
skupnost, ne more preživeti, če ne nudi MATERIALNIH ugodnosti svetu okoli sebe. Te ugodnosti morajo biti ZASTONJSKE ali ZELO POCENI.
Med religijo in Evangelijem je ogromen prepad, ker religija
šele kaže na Evangelij, živeti pa ga še ne zna. Zato mora biti religija na sredi med trgovino in Jezusovo brezplačnostjo. Seveda pa mora nuditi naravno koristne stvari, kar pa niso banke in denarni skladi, niti ekonomski inštituti.
Zdaj pa poglejmo obratno: današnji menih nima kaj učiti gozdarjev, medicincev,
kmetov, čebelarjev, tesarjev, zidarjev - in kogarkoli. Ostaja mu le Nauk, a ker
ne obvladajo Znanosti o Ljubezni z Gospodom, je ta Nauk le mehanski in zato
okorel. Posledično niso v stanju, da bi preživeli kaj dlje kot recimo naslednjih
deset let.
Kaj bi bila rešitev? Poleg Nauka Ljubezni npr. nuditi BREZPLAČNO
servisiranje elektronskih naprav za okoličane, če se malo pošalim. Zobozdravstvo?
Kajti edino kaj takega bi v današnjem času lahko pariralo nekdanjim ponudbam,
naštetim zgoraj. Vse ostalo so izgubili po zaslugi komunizma, sodobnega časa in
lastne okorelosti: vzgojo in izobraževanje, bolnišnično nego, zdravilstvo … Toliko
na kratko o prvem problemu.
Aha, to še ni vse, še veliko
huje je: če vzamemo recimo Pleterje in Stično, vidimo, da večino del opravljajo
zunanji izvajalci: kar so nekoč menihi delali in druge učili, zdaj druge
plačujejo, da delajo za njih - sami pa so kot petični upokojenci v domu za ostarele?
Že res, da morda varijo vino ali pivo, kje delajo sir, čebelarijo, svoj les za
ogrevanje spravljajo - A VSE TO JIM NAJVEČKRAT POČNO ZUNANJI DELAVCI, KI SO ZA TO PLAČANI.
Zakaj je tako? Napuh, lagodje in prevelike stavbe, za katere ni moč več skrbeti
z lastnimi rokami. Če pa bi bila vsaka skupnost velika po pravilu svete Tereze
Avilske, tam do 10 ali koliko članov, bi
bila vsaka stara obnovljena hiša/kmetija dobra zanje. In ljudje naokoli,
četudi revni, bi jim lahko pomagali. Stični pa ne more pomagati nihče, če bo
šlo tako naprej, ker vse to prazno zidovje zahteva ogromno denarja samo za
vzdrževanje. Propad je neizbežen.
Drugi problem je še hujši: napuh. Se bom potrudil to nazorno pokazati. V oddaji o Stični
boste videli kakšnih 15 menihov, polovica ali več je ostarelih, njihovo
življenjsko okolje pa je takšno, KOT GA TUDI NAJVEČJI KRALJI EVROPE NISO NIKOLI
ŽIVELI. V prispevku boste videli, kar boli oči in dušo: kakšne lože za molitev
imajo, in iz kakšnega umetelno izrezljanega lesa! Pa jedilnica: še kralji niso
jedli v takih, kot je stiška! Vsaka miza tam je vredna vsaj 1000-2000 evrov, in vsak
stol vsaj 200! In stropi in vse luči in umetelni bahati leseni podi!! In prav nič jih ni sram vsega tega - posnetki kažejo, da se tega sploh ne zavedajo. In: četudi bi morda to RAZKOŠJE dobili v dar, tega ne bi smeli sploh sprejeti. Nekaj fotk
iz oddaje:
Velikost stičenskega kompleksa že v Valvasorjevih časih. Za 100-200 ljudi?
Danes lahko naštejemo le še okoli 15 menihov.
Bahava, bogata kraljevska jedilnica
Kapiteljska (kongresna) dvorana:
prefinjena izbranost lesne opreme, dargoceni vitraži. Navadna okna niso dobra.
Detajli stropa
Bahave podrobnosti
Resnično, resnično povem vam:
dokler kdo v takem ždi, Jezus Gospod pa je bil v skromnem in tepen in pljuvan;
na njih obrazih pa je intelektualna visokost - NE BODO PREŽIVELI. To je
tragedija katolištva, ki je tako zelo strahotna v svojem grehu, da bo kazen v
prihodnjem času zagotovo huda. Če se ne spametujejo: prodati, zminirati in se naseliti v skromne leseno-kamnite zgradbe. Le tako bo Sveti Duh z vso silo z njimi.
Da pa ne boste mislili, da je ta ničvredni Jona en hinavec:
živi v 185 let stari hiški, ki jo je kupil za 'drobiž', dobil v popolnem razsulu,
ter jo s svojimi in prijateljskimi rokami ter Božjo pomočjo za silo obnovil. Vozi
zarjavel avto. In kako je živel pred tem, da lahko govori o redovnikih: bil je
nekaj let laik-redovnik, v sicer nekrščanskem občestvu. Pa si zdaj oglejmo en
nekvalitetni sken njegove fotke. Prikazuje jedilnico, ki jo je s kolegom
pripravil za zajtrkovaje. Vidite mizo? Sestavljena je iz cenenih klopi,
ki se jih po uporabi zatakne pod strop. Sedi se na lastnih petah. Pozimi je v
tem prostoru manj stopinj, kot jih imate v svojem hladilniku doma. Poleti je savna. Pred
postavljanjem jedilnice in fotografiranjem, je avtor tega zapisa sam z
vlažno krpo prebrisal celoten pod in prav vsak košček lesa, ki ga lahko vidite
na sliki, razen stropa. Kot lahko preštejete, je na mizi približno 15
krožničkov z nekaj skisane repe, torej je bil to čas poletja, ko nekateri
menihi odidejo na kratek obisk domov, zato je bilo v času fotografiranja v
samostanu približno toliko ljudi, kot smo jih našteli v Stični. V čem je
razlika? Predvsem v pomanjkanju zunanjega in notranjega napuha, kajti bosonogi
in včasih lačni in revni menih se nima kaj postavljati. Zato so podporniki
templja lepo skrbeli za nas, seveda pa ne preveč. In seveda, ker smo jim bili materialno
koristni. Ta korist je bila precej uboga in žalostna, a je vendarle bila. Če sem
malo ciničen, smo skrbeli predvsem:
za pogrebe, in za
pokopališče družin naših podpornikov. Skupaj s skromnostjo in zglednim meniškim
življenjem, smo bili vklopljeni v okolico, ki nas je zato podpirala, kolikor je
bilo po Bogu spodobno. Živeli smo podobno, kot živijo današnje komune za bivše odvisnike: to je primerno merilo tudi za današnje redovništvo.
Prostor in oprema, primerna za max. okoli 30 skromnih menihov.
Okna desno so papirnata, ne tesnijo, zunaj pa je VREME.
Nadaljujem tekst nad sliko: če pa stičani še tega niso sposobni nuditi, bodo sledili
drugim propadlim. No, nekaj časa še lahko živijo; če zamenjajo svojo bahato
opremo, recimo jedilniško, za preproste deske in klopi, mizovje in kraljevsko stolovje pa v Nemčiji prodajo petičnežem. Vedno se čudim, kaj neki mora biti v glavah ljudi, da svoje visoke zadnjice posadijo v tako kraljevske lože??? Kaj je notri
narobe??? In take lože imajo v jedilnici, molilnici, sejni dvorani, cerkvi,
morda pa še vsak v svoji sobi? Le kaj je v človeku, da tako visoko živi? Tega
ne morem razumeti že vse življenje, še posebej pa mi je to nemogoče, odkar je
Gospod prišel in se Razodel iz srca v srce in iz oči v oči: odtlej pa človeka
kar kap, ko vidi take stvari, in pa župnika z limuzino. Kaj ima Jezus s tem? Rekel je, da bo poskrbel za iskrene, a kdor denar vlaga v lagodno sedenje in ogrevanje svojih
zadnjic, je na poti
v predpekel - zaman bo upanje na kaj več, kajti stanje duš tega ne dosega.
Tudi pri mirnopeških nunah se človek čudi: takoj si
zgradijo dragocene lože, da lahko veličastno posedajo v svoji Božji izbranosti.
A resnično, resnično povem vam: ni Božjega veselja v teh dušah in ni uslišanj
tem molitvam.
Vse je v Evangeliju, bratje in sestre. Gospod je rekel, da nima mesta, kamor bi položil svojo glavo. Nam pa je dal mesto, in skrbi zanj in za nas, a če postanemo bahavi za lastno lagodje, smo prešuštniki. Pa ne zamerite temu neukemu Joni, kajti rad ima vaše duše. Gospod Jezus Kristus pa vas
ima še prav posebej, a v zdajšnji POZI vam tega ni moč v polno čutiti in prejeti, in tako
bo še vnaprej, če tole ne bo sprejeto.
Pa Bog se nas usmili.
Naslednjič pa o tem, kako Gospod skrbi za tiste, ki Mu 'slepo' verjamejo.
93. Cerkvi malo v razmislek 1/4
24.10.17, tor.
Najprej si preberite tole bedno novico:
Kmalu bodo sledili tudi naši komajda še živeči samostani, cerkve na gričkih pa itak
že nekaj časa morda eno mašo letno dočakajo. Sicer se rojevajo neke posvetne 'umikalnice', ki naj bi bile samostani za današnji čas, a so bolj trgovine in plehka pozunanjenost, kot resnična zavetišča za najdenje Duha. Včasih se peljem skozi kako
zakotno vas, pa vidim ogromno cerkev v odrih in rjuhah - fasado obnavljajo, a
koliko jih prihaja k 'delovnim' mašam med tednom? Je en višji klerik, saj ga nekoliko
poznate, sanjal, da bi še eno kapelo med bloki naredili, četudi je kup velikih
cerkva blizu. Lahko se celo z gradbenim odborom vsakega bloka posebej domeni za
kapelo v kleti ali na podstrešju, pa bo le žuranju služila in - prahu. Krščanstvo
namreč ne more živeti tam, kjer je ljudem relativno fletno, saj niso nobenega
dne lačni in tepeni. In zato tudi
duhovščina rapidno duhovno in fizično degradira.
Papež Fračišek. Ko je umrl papež Pavel II, veliki
popotnik in svetovnež, bi človek mislil, da je Cerkev kaj povzdignil v ljudstvu
in sami sebi, pa mu je kardinal Ratzinger na grobu rekel, da se 'ta ladja' (Cerkev) potaplja. Potem so ga, kardinala,
prisilili v papeževanje, kmalu je odšel in zdaj je tu Frančišek, ki je še bolj
sveten od Pavla II, saj je nenehno na letalu (kjer pa ne dremlje, ampak
ocenjuje in sodi, recimo Medžugorje). No, papa Frančesko je dober človek, o tem
ni nobenega dvoma. Resnično je dober v srcu, dober do ljudi. Vendar, ko bo tudi
on enkrat žal umrl, bo stanje ŠE HUJŠE kot prej.
Stanje bo še hujše
kot prej.
Kajti: ko so samostani
skromni, mrzli in leseno-kamniti, menihi pa bosi in ponižni, včasih lačni, takrat
se samostani polnijo in se posledično še cerkve. Mi pa poglejmo naše
samostane: ogrOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOmne zgradbe, polne praznega
zraka. Samo Stično si poglejte v zadnji TV oddaji o Duhu, ki je zgradba za
recimo 200 ali 300 skromnih menihov, notri pa jih po mojem še 20 ni. Take hladne in težke stavbe so morilske za
dušo in duha. In potem se še ljudje v njih nekaj te vlažne atmosfere nalezejo. In pa tudi nekega brezupa. Ki ga skušajo prikriti s pozo.
Vem o čem govorim. Nekaj let sem bil v samostanski
skupnosti, a v lesenem, nizkem, majhnem samostanu/templju, ki se ga z jutranjim
pometanjem in brisanjem prahu da obvladati, če je notri recimo 15 menihov, bilo
pa nas je do 25, ob tednih duhovnih asketizmov pa do 70, tudi laikov. Atmosfera
v takšnem templju je topla, prijetna, in tudi ljudje raje kaj prispevajo, ko
vidijo strgane in pokrpane obleke bosonogega osebja, kot pa če vidijo mašno pozlatje, ogromno
zidovje in bahate freske. Kajti ko vidijo kak razbit strešnik, radi prispevajo
za novega, ko pa vidijo stotine kvadratnih metrov stare strehe, jim postane
slabo in omedlevica jih prešine.
Le iz skromnosti se rojevajo veliki svetniki: rojstna hiša sv. Favstine Kowalske.
Foto: naš hieronim
Današnje razpadajoče stanje je posledica hudičevega
napuha Cerkve iz časov, ko je imela dobesedno vojaško oblast in je zato
ljudem vsilila vero in jih nabasala po ogromnih cerkvah. Česar pa Učenik seveda nikoli
ni učil. Zdaj pa prihaja negativna karma
nazaj, ker kar si sejal zdaj žanješ, če se Učenikove Besede nisi držal.
Drug problem je katekizem.
Malo sem ga začel prebirati, in vesel sem, ko lahko iz včasih zelo zagonetnih
stavkov vendarle razberem Resnico, ki pa jo mnogi veliki teologi-sodniki in zelo
neuki župniki zavračajo. O tem bomo lahko na veliko pisali, če bo kdo tako nespameten,
da se bo spotaknil ob našo Besedo Ljubezni in nas ozmerjal s heretiki. Takrat
bomo izvedeli, kaj je herezija (krivoverstvo) v vsakdanji Cerkveni praksi. Takim
patronom raje zdaj povemo:
Katekizem katoliške Cerkve
pojdite brat, zastonjski pitanci in hinavci, a berite ga skupaj s svetniško dušo, ki je
Boga Srečala in Ga zre vsak dan! Le tako ne boste dvolični, in boste nehali lastne
svetnike ignorirati in mučiti, s kričanjem: "Boga nikoli nihče ni videl, če pa Ga je, je umrl ali pa se mu je
bledlo!" In tudi glede osebnih razodetij, za katere dobesedno govorite: ''Veseli smo jih, a imej jih zase in drži gobec!", je tam jasno napisano, da so Gospodova osebna razodetja nekaterim posameznikom - namenjena Cerkvi. Zato jim je dobro prisluhniti, ker je Gospod za njimi. Ali pač ne??
Ja, dragi moji prijatelji, tako kriči hudič tudi skozi krščena usta, torej je hudič pogosto tudi v krščenih, in včasih prileze zelo visoko v hierarhijo Cerkve. A po nekem čudnem čudežu katolištva, četudi mu želi hudi duh
svete Knjige komentirati in pisati, mu to nikoli ne uspe do kraja, kajti neka Večja
Sila je od njega, ki kljub vsemu Resnico v stavke notri zavije.
Hvala Tebi Gospod in hvala tebi papa Ratzinger in še kateri drugi nezlomljivi
teologi! So Cerkve, ki so zašle od Nauka, ki so ga oskrunile ali oškrnile,
katoliška pa ga je obdržala čistega, četudi zna ob tem hudo grešiti. Zato je
naša naloga podpreti Živo Cerkev, ki je Kristus, in povedati, kar je Njegovega
in tudi kaj ni Njegovo, ker je zmotno ali lažno. In dodati moramo razlago Prve Zapovedi o Ljubezni do Gospoda, razlago,
ki je še katekizem nima.
A kaj da sem hotel povedati?
Sladki papeži bodo vedno
grenkobne sadove prinašali,
duhovščina lastnega
katekizma ne pozna,
kdor pa je Gospoda spoznal iz srca v srce,
mu je še branje katoliških dogem v nebeško VESELJE.
Je pa res, da je katekizem glede zadnje Besede šepav,
oziroma - ga ni. Naslovi sicer obetajo, notri pa ni glede Ljubezni domala NIČ. Zakaj
ni nič? Ker nič ne vedo o tem, ker Ljubezen/Služenje je nadaljevanje ne samo
Evangelija, ampak tudi Apostolskih del. Nihče ne ve, kako do Nje, duhovne Ljubezni z Gospodom,
pa tako preprosto je. Zadnjič sem nekaj omenjal (hvalil?) patra Simona Potnika, in videl v
Družini nov intervju z njim, in se čudil, čudil inteligenci in skrajni sofistikanci
današnje pastorale, a resnično, resnično povem vam:
Vse je zaman, ker neumna ptica
duše začne poslušati Božjo ptico ob sebi šele, ko sta zunanji svet in psiha v razsulu
in grozi. Zato tudi duhovščina dandanes skorajda več ne posluša Duha, niti ne
razume Besede, ker je zaposlena z žepnimi ploščicami in osebnimi hobiji. Je bil
zadnjič en župnik z mašo na TV, pa sem se pozanimal o njem, in trenira nek divji
karate, pa še druge stvari, ne vem več ali je to motor z gospodinjsko pomočnico
po Italiji ali kaj že. Tudi sam sem mahal po zraku in vrečah, mnogo več od
njega, a ko Srečaš Gospoda, ti ostane samo še Gospod. Ali pa si prešuštnik.
Zato vam povem, draga mi Cerkev in bralci:
Kdor
je dal Gospoda in Njegove svetnike na prvo mesto,
drugega
mesta nima, kaj šele tretjega.
Adijo takrat hobiji in tudi velike, hladne stavbe in
mrtva dogma! Takrat je čas za umike, čas za majhnost, skromnost in Živi Nauk,
ki je Živi Gospod Jezus Kristus in Njegovi brezmejno v srcu sladki svetniki!
Zdaj pa razumi, v komer je kaj Duha.
Pa brez zamere, in Bog z nami - pomoči rabimo, o Gospod.
PS: minili so štirje meseci našega čivkanja tukaj, in številka obiskov tega bloga je presegla 10.000, kar je za take ničvredne pokveke, ki se tukaj javljamo, pravzaprav čudežno. Pa naj ne bo kdo hud zaradi tega, saj je za Gospoda, in trpeče duše.
Na Poti za Jezusom ni dobro niti smiselno biti polovičar, tričetrtinar. Če nam zapolnjujejo druga, tretja … mesta še hobiji, kake posvetne radosti je vse skupaj ena površnost in neizpolnjenost. V notranjosti zaznamo, da smo šli v odklon in nekaj ne štima Tale izraz v 93. čivku – smo prešuštniki, je pravšnji in hvala Jona za tale pomenljiv čiv.
OdgovoriIzbrišiBi pa eno izkustvo podala ob tem. Če smo že taki »entuziasti«, da bi še kaj gojili in se na kaj vezali od tega sveta, četudi so npr. potomci, je ljubi Gospod tako dober, da koj pokaže v praksi, da se ni za zanašat na karkoli od tu svetnosti ali živelj, ki zemljeno živi. Ko že imaš za hip misel ali zadovoljstvo ob kakšnem takšnem dogodku ali dogovoru s kom, se zelo kmalu izkaže, da je v resnici izid le razočaranje. O, s kakšnim ljubečim zanosom se potem tako srce oklepa Jezusa Odrešenika in Ga hvali.
V misli ob tem prišla pesem in oko se rosi – Hvali svet Odrešenika in Pastirja zvestega … lep dan, m.
https://www.youtube.com/watch?v=GZDkApRmtYQ
Pozdravljena m! Hvala ti za tvoje prispevke, zgleda da si se ODLOČILA, da pomagaš temu Joni in našemu Gospodu nekaj razložiti tistemu ljudstvu, ki ima ušesa. To je lahko le po Svetem Duhu in nikakor drugače. Ker pa je tako, si čista pred Gospodom in ljudmi. Aleluja!!!
OdgovoriIzbrišiPoslušam pesem lepo, ki cmoke dela v grlu.
Dodal šem še 2/3 čivk, preden sem tvoj kom. prebral, in zato dodajam: tudi draga kraljevska oprema za redovniška telesa, in vse pozlatje, ne bodo prinesli ne Miru, ne izpolnitve: še povečali bodo tesnobnost. Kot si napisala za družinstvo: prinaša meč v srce, a bahavost prinaša tri.
Edino Gospod je moj Dom, moji duši blagor. In vidim, vidim (kot Kekčeva Mojca): tudi ti si med nami. Daj Gospoda tistim, ki so ob tebi, in Ga kažejo sprejeti. Ostali pa: pridite, preskočite Jezusovo oviro sveta, in potem je sladko v srcu, ko samo pomisliš na Njegov svet, kaj šele, če Mu služiš. Pa lep dan vsem.
Sliki iz čivka št.93/1 : prva je judovska sinagoga v Krakowu. Še vedno bogato opremljena, vendar daleč manj kot ostale cerkve.
OdgovoriIzbrišiRojstna hiša Svete Favstine je zelo majhna, ki jo odpro le ob najavi skupine. Pri nas je vsak vinski hramček večji. Tam je čutiti velik mir, domačnost, preprostost, topel občutek, kot da si doma . Težko sem od tam šel dalje, še sedaj čutim. V bedi se rojevajo svetniki, ne pa pred tv in v nakupovalnih centrih.
Slika prebogato in v črno opremljene cerkve pa je iz romarskega svetišča Jasna Gora, kjer je tudi kip Črne Marije, ki je bila okronana pred 300 leti za kraljico Poljske. Izredno lepo iz umetniško rokodelskega vidika, kot pa sam praviš, že sam pogled na to razkošnost človeku pred nos postavi betonski zid. Tam z stroški vzdrževanja verjetno nimajo problemov, saj svetišče obišče nekaj milijonov ljudi letno. V teh rezbarijah nisem začutil Topline, zato sem se raje zavlekel, h klečečemu svetniku, v stransko kapelo..
Le kaj nam ponuja ves ta glamur in blišč, očesu všečno in duši smrdeče ? Samo z zidanjem in opremljanjem svetišč si težko kupimo odpustkov, kajti beda v srcih ostaja. Težka bo ta, z ohranitvijo vseh teh zgradb, kaj šele z ohranitvijo vere in vrnitvijo zaupanja cerkvi.
Kako je vse to zmešano in prepleteno, vzrok pa je: pohlep v vseh oblikah ! Ne, ni slabe vesti, za njih je to nekaj vsakdanjega, tako so jih vzgojili. Učenje v nasledstvu, ki se je z generacijami malo sprostilo. Težko bomo kaj spremenili, organizacija je skrbno in premišljeno urejena, upamo lahko le na kakšen izvržek, ki mu vsa ta komoditeta ne paše in se ji zavestno odpove. Tak, z očali moderne drage blagovne znamke, bo zelo težko. No ja, mlad je še, pa že tako jih je malo ….
Proti utež bogastvu je revščina in če Ljubezen upada, druga raste. Bolj ko pa je srce prazno, bolj je Polno ! O, hvaljen bodi Jezus Kristus, da nas sprejemaš, Usmiljenje je neskončno, počasi, zelo počasi poskušam dojeti !
prahec h.
Pozdravljen hieronim! Zelo sem vesel tvojih opisov fotk. Ker prej nisem mogel kaj izvleči iz tebe, zdaj objavljam fotke sinagog :) Sem dal link tega tvojega komentarja tja med sliki. Malo zamujaš z njim, ker je že nov čivk, a razumem, kaj to družinsko življenje počne iz ljudi. Če bi bil tvoja žena, bi te nagnal opisat fotografije.
OdgovoriIzbrišiKer si bliže svetu, opažaš stvari, ki jih jaz več ne, in zanimive so te opazke.
Res je pohlep eden prvih človeških grehov, in to velja za vse človeštvo. Kakorkoli se nas obrača, vedno smo grešni. Razkošje med menihi pa je nekaj tako absurdnega, kot debel frančiškan; kot župnik, ki drugim ženo daje, sam pa je nima (po J. Humarju); in kot župnik z limuzino, fasada turna pa vsa 'razcvetena'. Ali pa da se v dobrem avtu vozi ali s težkim motorjem, skupaj s pomočnico, pol pa denar prosi za cerkev. ??? To je pa kar za crknit.
Tiste mize v jedilnici na sliki bi bile lahko oltarne mize v katedralah. In dobro razlagaš: to jim je že v vzgojo dano, ta aristokratska drža, medtem ko narodu to nikoli ni postalo domače - dokaz, kako odtujena je bila 'visoka Cerkev' od ljudi, in predolgo časa.
Vse to boli. To ni kritika, to je jok.
In res, kot pišeš: Usmiljenje je neskončno, a sta tudi naša neumnost in napuh neskončna. Pa se izniči, dokler nas napuh ne nauči lekcij ponižnosti in siromaštva, ki nas pripravijo na Gospoda. A vmes moramo po Božji sreči ali načrtu najprej srečati nekoga, ki ne živi v veri v Kristusa, ampak v Ljubezni. Kajti le takšni darujejo ključ do takojšnjega oz. skorajšnjega Odrešenja.
Odrešenje je stvar enega tedna, enega leta, treh let, če je človek podučen, KAKO se razvije Ljubezen do Gospoda, in kakšni so pogoji. Brez tega pa je potrebno v samostanu prepevati približno 500 do 1500 let.
Najkrajša pot pa je, da te v nebesa s seboj potegne tisti svetnik, ki ti je tako Ljub v srcu, da skoraj umreš, ko nanj(o) pomisliš. Veliko je variant, a ljudje ostajajo v večnih vicah, ker imajo okostenelo vero, in:
"pravila pravila, da bi te udavila,
il' kičmu savila, skroz ošašavila,
neka glupa pravila, u crno te zavila, oo!"
Pa Bog s teboj in vami.
PS: nismo tukaj, da bi kaj hoteli spreminjati ali koga sem zvleči; kje pa, nikakor:
OdgovoriIzbrišiNAŠE DELO JE DA DAJEMO BOŽJO PRILOŽNOST. Kdor jo zgrabi, bo blažen, in kdor je ne, bo tam, kamor rine. Kakor kdo želi torej - le svoje delo moramo dobro opraviti, pol pa šmrc: DOOOOOOOOOOOOOMOOOOOOVVV!!
Tegobe sveta pritiskajo, tudi vsakdanje situacije prinesejo surovost in bol, a zaradi tega kontrasta še bolj goreče poiščem stik z Gospodom in Njegovimi. V velikem in bahavem je to skoraj nemogoče, ker nam že ta zunanji vtis daje občutek, da je »varnost in smo nedotakljivi«. Kar je pa huda zmota, ker ko manj je vsega okoli tebe, bolj greš v sebe in srce odpira nevidne tipalke, da se okleneš kot brodolomec tiste edine rešilne desčice. In to je za dušo le Jezus Odrešenik in tisti, ki Ga Ljubijo.
OdgovoriIzbrišiKakšno tiho veselje je naklonjeno brati in se potapljati v Besede Življenja kot je Dnevnik sv. Favstine ali ti čivki ... To je stikalo, da se odpremu Njemu in Njegovemu nepojmljivemu Usmiljenju. Ni besed, je le priklon srca, ki stik z Nebeščani da.
Hvala tudi hieronimu za razlage slik, so vez, tistemu, ki srce v polnosti odstira, da v njem Ljubezen Rešeniku nežno svira.
Hvaljen Jezus in Njegovi, tudi za priložnosti, lep dan, m.
Hvala tebi m, ker pocvetličiš naš blog z nečim, kar vsak kristjan išče, a jih malo najde.
OdgovoriIzbrišiNe gre se za neko revščino, ampak za zmerni minimum glede preživetja in zdravja, da ostane dosti časa, energije in svobode za Božjo Besedo, ki postane Kristus, ki postane Sladkost v srcu.
Sprejemati pozlato in dragotijo, brez da se počutiš slabo, pa je zanikanje svetnikov in zanikanje Gospoda, ki je potoval naokoli in spal, kjer so mesto dali. Pravzaprav je tako živel že pred rojstvom, ko je bil še v maternici. Vas te besede, da 'nima kam glave položiti', ne presunejo? Potoval je naokoli, ko je začel učiti, in ni imel več doma, imel je le Dom z Očetom. Kdor se tega zaveda, ZAVRNE vse, kar je nečisto, ker je prebahato. To je vendar v nas samih, v naši naravi, v naravi preprostih ljudi. Od kod torej aristokracija v Cerkvi? Knezi? Z zlatimi raketami na glavah? Bodo tako cerkve napolnili?
Ne vem, nič ne razumem, morda pa je to kaka posebna karizma, ki mi je ni dano dojeti? A duše, ko jih pogledaš, nič kaj takega ne kažejo.
Pa Bog nam pomagaj, tebi m. pa naj nakloni blagoslova, Ga prosim.
hieronim piše:
OdgovoriIzbrišiZ Njim !
Prestrelilo me je, ko sem zagledal detajle slik, čisto drugače jih je videti tu, ko spet oživijo. Slikano je v avli sv. Favstine v Krakowu, kjer stoji tudi ''njena'' spovednica. Vem, da so me najbolj pritegnile Jezusove oči, katere sem potem še nekajkrat sanjal, tudi v molitvi So z mano. Globina, vsemogočnost, usmiljenje, opominjanje, … vse v enem pogledu. Prebodena roka, ki milo blagoslavlja in Se daruje, daje voljo in odvzema strah ! Ko sem Jo tam zagledal, sem takoj vedel, od kje Jo imam v spominu. O, hvala ti, sestra Favstina !!!
Kaj vse človeka ovira na Poti, zato se je poleg Gospoda treba zavedati pasti in vseh teh bitij, hudih duhov, sicer se jim ni mogoče upreti. Potrebno je biti pozoren in čuječ. O tem ne vem nič oz. še manj, zato le prosim Gospoda, naj mi pošlje angela in me zaščiti. Sam se temu ne moreš izogniti !! Ljubezen pa le narašča in delež zemlje upada.
Požrešne oči, ušesa, vsi čuti, težko se jim je upreti, zato je misel na Gospoda VES ČAS nujna. Postaja vesela in sladka, kot praviš.
Ti nasveti so neprecenljivi, veliko ljudi ne ve, zakaj nikakor pri molitvi ne zmorejo malo daljše zbranosti na Gospoda. Mi je pevec, ki poje na koru potarnal: '' Vse lepo in prav, vendar pa, maša mine brez mene. '' Težko se osredotočiš na Boga in note hkrati…. Primer sv. Frančiška je še vedno in bo še dolgo živ.
Nekje v knjigi sem prebral, če bom prav ponovil: ''Če hočeš, da te tisto pusti pri miru, tudi ti pusti tisto na miru.'' Vse, kar ni Ljubezen. Oče pa nas ne pusti pri miru. Aleluja ! Hvala vsem, ki ste Tu.
h.
Tale zadnji 95. čivk ponudi v razmislek veliko tistega, na kar bi ljudje radi kar pozabili ali dali pod preprogo. Misleč, da se to njih ne tiče. Tudi tisti, čeprav krščeni in obiskovalci maš, ki še hlepijo po zemeljskem dobroimetju, radi vidijo le potrditve, da so naštelani na pravo smer. Kaj pa korekcije … Hm, nekam veliko balasta je še z njimi in vse jemljejo zelooo osebno. Kakšna drža je to – samo kremšnitke, kot za otročke, če je pa še kaj pelina zraven ponujenega, pa v umik. A pelin zdravi, tista sladica nas pa širi tako in drugače …
OdgovoriIzbrišiTudi meni se dogaja, da se skoncentriram na kakšne stvari in potem joj prejoj, kar nekam se odjadra, pa čudne ideje začno prihajat in tlačijo um, mogoče se neka moč dobi, a je rezka in škrbasta – čemu, ker je od ta stare coprnice. Hmm, tu pa potem nekaj ne štima, hudo ne štima. In takrat je alarm! Zato so taki zapisi v veliko pomoč, da se najdeš notri in krmilo še pravi čas naravnaš. Zato če bi si nekateri želeli še ne vem skrajšnic, ne gre.
Osnovno vodilo za srečno življenje, ki so ga veliki sveti povedali, je:
SKROMNO ŽIVLJENJE in VISOKO MIŠLJENJE.
Ne vem, včasih se mi zdi, da čedalje manj vem ... Drži pa kot pribito - držati se Gospoda, Njegove Žive besede in Njegovih ter Jih veseliti. Lep dan, m.
Živjo hieronim! Prišel s pokopališča - veselje!! Vse je Živo, vse je je v Gospodu. Juhuhu!! Kar Ljubiš, je večno.
OdgovoriIzbrišiKako dobro pišeš! Bom dal link kom. o slikah tja pod prvo v tekstu. Spovednico pa 'čuvam' za posebno priložnost.
Pišeš, da je pevec rekel, da maša mine brez njega. Zakaj pa naslednje ne počaka spodaj? Ali kaj podobnega? A Jona je pisal še nekaj drugega: MAŠA MINE BREZ ČLOVEKA, KI GLASNO PREPEVA IN MOLI IN MISLI. Zaradi tega verniki in škofje najbolj padejo ravno na nedelje - to se v duhu dobro vidi. Zvečer in v pon. zjutraj pa se skupaj sestavljajo in nazaj proti Deželi potujejo. Ja, objemati kogarkoli in se čutno sproščati pomeni kri dajati komurkoli in brez nje ostajati.
Res, če pustiš tisto, bo tisto pustilo tebe. To je temelj boja za dušo. Ko človek začne iskati Gospoda in Ga najde, se začne nenehen boj, kajti v svoji živalski naravi smo vedno grešni in ni ga svetnika brez boja. Bistvo tega boja pa je: PUSTI tisto, kar ti ne koristi pri hoji s Kristusom. Zelo je torej preprosto, a današnji pohlepni človek se ničemur ne odpoveduje - tudi če gre v samostan, za njim pride skovirka in lagodje in napuh, in ga preganjajo.
In hvala tebi, da si tu :)
Pozdravljena m! Daj si eno ime na m, tala črka je vedno malo zoprna. Praviš skromno življenje in visoko mišljenje. Visoko mišljenje je en mišmaš, ki ga nihče ne razume. SamO mišljenje je tudi neko duhovno paberkovanje, ugibanje in natolcevanje. Pravi kristjan ni nek hudo visoki mislec, ampak je DELAVEC. Če pa že o visokem mišljenju gruntate, kaj neki naj bi to bilo, evo ga tukaj:
OdgovoriIzbrišiLjubi Gospoda, svojega Boga, z vsem kar si! Postavi Ga na prvo mesto, drugih pa naj ne bo.
Kot veliš: brez duhovnega boja smo le živali, ki se morajo nenehno boriti za obstanek, polne tesnobe in strahu. Kristjan pa mora sprejeti dejstvo, da je nenehna tarča nevidnih lovcev, ki imajo ravno toliko ljubezni do ljudi, kot mi do perutnine v piščančjih farmah (kokoši sploh ne postanejo).
Zato ni mogoče razumeti duhovščine in redovščine, ki živi z znaki obilja in prestiža, pa sploh ne vedo, da je nekaj prekleto hudo narobe in nespodobno, ter popolnoma v nasprotju z našo naravno in krščansko naravo.
Pa nadaljuj m?????, in tudi tebi enako, kot sem na koncu h. napisal.
Bog z vami.